لاینینگ چیست؟ | تعاریف، مشخصات، کاربرد

 لاینینگ چیست؟ | تعریف لاینینگ

لاینیگ ها از یک پوشش رزینی ترموست که بر پایه ی رزین است ساخته شده اند و در دمای معمولی محیط به وسیله ی واکنش شیمیایی عمل آوری میشود. به زبان ساده تر لاینینگ به معنای پوشش و لایه بندی صفحه و سطح پایه است.

لاینینگ ها پوشش های مقاوم شیمیایی با پایه ی پلیمری هستند که به منظور جلوگیری از خوردگی سطوح بتنی و فلزی، جهت افزایش عمر سازه و جلوگیری از نفوذ سیالات به بستر مخازن و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی به کار میرود.

نمونه عکس اجرای لاینینگ

بر پایه ی رزین های وینیل استر: F.R.P

این رزین دارای مقاومت منحصر به فرد شیمیایی در برابر مواد خوردنده، اسید ها، حلال ها حلال های آلی و برخی از اکسید کننده هایی می باشد که به همراه فیلرهای ضدخوردگی، الیاف شیشه ای یا غیر شیشه ای جهت بالابردن استحکام ملات استفاده می شود.و در ساخت مخازن اسیدی خورنده و بازهای خورنده نیز استفاده میشود و یا بر روی مخازن فلزی از طرف داخل مخزن اعمال میشود.

 بر پایه رزین های اپوکسیF.R.P

 رزین های اپوکسی از تنوع بیشتری نسبت به پلی استر  برخوردار می باشد و دارای مقاومت های شیمیایی نسبتا خوب و چسبندگی بسیار بالا می باشد و در محیط های خورنده، اسیدها، باز ها و…. به کار میرود. استفاده از رزین های اپوکسی به همراه الیاف شیشه ای یا غیر شیشه ای  باعث افزایش مقاومت کششی  و مکانیکی و شیمیایی می گردد.

شما عزیزان می توانید برای انتخاب نوع مناسب مصالح موردنظر خود متناسب با نیازتان با مشاوران مجموعه ی ما تماس بگیرید.

شماره تماس جهت ارتباط: 09134037572

انواع لاینینگ

لاینیگ ها انواع متفاوتی دارند که میتوان آن ها را به دو دسته تقسیم کرد :

الف ) لاینینگ های سخت

ب) لاینیگ های غشایی دفن شده

مزایا و مضرات انواع مختلف آسترها که هنگام تصمیم گیری در مورد نوع لاینینگ مورد نظر باید در نظر گرفته شوند شامل پوشش های سطح سخت در معرض سایش ، فرسایش ، و سخت شدن آب روان تجهیزات نگه داری و سایر خطرات می باشد. چنین پوشش هایی از بتن سیمانی و ملات ، مواد آسفالت ، آجر و سنگ ساخته شده است . اگرچه هزینه اولیه تمام این لاینینگ ها به طور کلی زیاد است ، اما لاینینگ های بتنی سیمانی به دلیل مقاومت کم هزینه ترین هستند و معمولا در مواردی که ایمنی سازه مورد توجه باشد استفاده می شوند.

مواد تشکیل دهنده لاینینگ ها عبارتند از :

1.لاینینگ بتنی : لاینینگ بتنی سیمانی که از مصالح انتخاب شده ساخته می شود ، خدمات بسیار مطلوبی را ارایه می دهد. با توجه به هرینه ی بالا عمر طولانی دارد و در کانال های اصلی که دارای مقادیر زیادی آب با سرعت بالا هستند استفاده می شود.

2.شاتکورت : نوعی ملات سیمانی است که به نسبت یک سیمان و چهار ماسه است که دارای مزایای خاصی مانند عدم نیاز به ماسون ماهر یا کنترل کیفیت سفت و سخت می باشد.

انواع لاینینگ های کانال :

1.پوشش بتنی سیمانی

2. شاتکیریت ( ملات ماسه سیمانی)

3. پوشش سیمانی پیش ساخته

4. پوشش ملات سیمانی

5. آجر پوشش موزاییکی

6. پوشش سنگی

7. پوشش آسفالت بتنی

لاینینگ مخازن :

یکی از کاربردهای عمده لاینیگ برای مخازن نگه داری انواع جامدات و سیالات است. این مخازن در تماس مداوم با مواد هستند که این مواد ممکن است جامد مانند سیلوهای گندم و یا مایع مانند مایعات شیمیایی و آلی باشند، این مخازن باید از آسیب هایی که این مواد به محیط وارد می کنند در امان باقی بمانند ، برای این منظور از انواع لاینینگ ها برای محافظت سطوح داخلی مخازن که در تماس با این مواد است استفاده می شود.

سه ویژگی مهم لاینینگ مناسب برای مخازن :

. مانع نفوذ ناپذیری ایجاد می کند

. باید کاملا به بستر بچسبد

. تمام شکاف ها را مهر و موم می کند

هزینه اجرای لاینینگ :

برای بررسی هزینه اجرای لاینینگ  با متخصصان و مشاوران ما با این شماره 09134037572 در تماس باشید.

سوالات متداول

لاینینگ چیست؟

لاینیگ ها از یک پوشش رزینی ترموست که بر پایه ی رزین است ساخته شده اند و در دمای معمولی محیط به وسیله ی واکنش شیمیایی عمل آوری میشود. به زبان ساده تر لاینینگ به معنای پوشش و لایه بندی صفحه و سطح پایه است.

انواع لاینینگ

لاینیگ ها انواع متفاوتی دارند که میتوان آن ها را به دو دسته ی لاینینگ های سخت و غشایی تقسیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟